26 sept. 2020

Grafică Digitală

Pfeou, hai c-a venit și toamna după atâtea zile călduțe, frumoase, muncind de zor între patru pereți. Acum când sunt eu în concediu, plouă de rupe pământu', deci tot în casă stau închisă, că și așa anu' ăsta n-am avut destulă izolare. Dar să zicem că îmi place mult de tot, doar pentru că desenez și pot să stau toooată ziua cocoțată în pat, cu ceai alături și jazz pe fundal. Cred că am ascultat deja cam tot slow jazz-ul de pe youtube. Mai un vector, mai o ploaie de șuieră vântu' pe sub ușă, mai o gură de ceai bun de mentă, mai un pian în surdină, ce să-mi doresc mai mult?

Reușesc să desenez cam două vectoriale pe zi, vreo șase ore la un svg. Pentru cei care nu știu exact ce înseamnă, ei bine, iau linie cu line, contur, ochi, buze, frunze, bostani, pisici, depinde ce-mi leagă mintea, pun culoare și le salvez în diferite fișiere ca să poată fi folosite apoi pentru ce tip de program are fiecare acasă. Unii lucrează în autocad, alții în inkscape, unii au illustrator sau studio pentru silhouette cameo, alții printează desenele mele și le decupează pentru felicitări sau albume, unii personalizează tricouri, căni, viniluri etc. 

Așadar, tiparele vectoriale sunt întâlnite cam peste tot în jur. Etichete, obiecte, forme, matrițe, chiar și pentru o cutie se fac astfel de desene tehnice, ca apoi să fie trimise în fabrică și tăiate exact după dimensiuni. Partea frumoasă cu acești vectori este că nu pixelizează imaginea oricât de mult ai mări-o. Că vrei o etichetă sau o reclamă pe un bloc, desenul își păstrează claritatea. Dacă înainte se desena pe foaie proiectul unei case, eh, acu' desenezi din mouse pe calculator. Sunt diferite mașinici de tăiat pentru uz personal (nu doar alea industriale) care folosesc astfel de svg-uri pentru handmade. Nu poți tăia o imagine la laser de exemplu, decât dacă e vectorizată înainte. Poți tăia imagini și manual, dar tot ce înseamnă decupaj cu detalii, 3D, filigran pentru bijuterii, broderie etc. folosește grafică digitală. Desenele astea se pot printa (aplica) pe textil, metal, plastic, ba chiar poți tăia sticlă, lemn sau poți broda (personaliza) prosoape cu inițiale, geci, blugi etc : ))) Sper că v-am lămurit cât de cât. 

Dacă vă plac desenele mele și vreți să mă susțineți să desenez în continuare, puteți da share la magazinul meu online SVG Vibes sau o "inimă" de apreciere în caz că aveți cont pe Etsy, ca să fiți înștiințați de fiecare dată când postez un model nou. Mulțumesc frumos! : ) Ah, ah, deja am în minte idei de Crăciun, dar încă n-am terminat cu toamna și halloweenu' buhuhu!! Revin. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu