27 oct. 2015

Făcută-n casă

Între handmade, curs illustrator și jobul de sâmbătă, mai rămâne timp pentru organizarea online și puțină bucătăreală pentru pofticioșii casei. Îmi plac preparatele homemade, gătite cu dragă inimă, coapte în cuptor, aburinde, aromate, pufoase și rumene, de-ți lasă gura apă. Mama gătește nemaipomenit și mereu când prăjituresc ceva, îmi amintesc de ea, cu șorț alb apretat, cu papuci de casă pufoși, într-o bucătărie luminoasă și curată, mirosind a vanilie.. Vai, crema de vanilie din Albă-ca-Zăpada, cât de bună mai era!
Acum încerc să păstrez acele amintiri, prin două plăcinte și o prăjitură, care-mi ies "printre cele mai bune din întreaga lume" cum zice soțul meu : )) Bine și ar mai fi dulceața de pepene roșu. Și cea de gutui.


Culoare, cantitate de zahăr, consistență, aromă, gust, toate testate și create după o rețetă proprie pe care vreau s-o împart și cu cei care vor să aducă înapoi din gustul copilăriei.
Așadar, pentru 1 kg de fruct, am pus 0,5 kg de zahăr. Am făcut anul trecut, dulceață de cireșe, după rețeta clasică, 1 kg fruct, 1 kg zahăr și a ieșit foarte dulce. Îmi place să simt și din aroma fructului, nu doar sirop de zahăr, așa că dulceața mea de gutui, are un gust dulce-acrișor, foarte aromat.

Rețetă pas cu pas:
- am spălat gutuile de puf, le-am curățat de coajă și cotor și le-am pus într-un vas înalt, în apă cu zeama de la o lămâie, să nu se oxideze până le termin de curățat pe toate.
- le-am pus la fiert la foc potrivit, în aceeași apă, până ajung să fie al-dente.
- le-am scos la răcit într-o sită, să le pot tăia cubulețe, păstrând apa pentru sirop.
- le-am cântărit abia după ce au fiert și au stat la scurs.
- am pus la fiert în alt vas 3 kg de zahăr cu 6 pahare din apa în care au fiert gutuile, pentru 6 kg fruct.
- se obține un sirop de consistența mierii, legat, puțin roșiatic, peste care adăugăm gutuile tăiate sau date prin răzătoare, cum preferați.
- se mai țin pe foc, încă 30 minute și gata, dulceața se poate pune direct în borcane!

Delicious! O felie de pâine prăjită unsă cu dulceață de gutui și o cană de ceai fierbinte, vor face dintr-o dimineață de iarnă cu zăpada pân` la jumătatea ferestrei, una frumoasă, cozy și cu chef de ieșit din casă!
Pe curând!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu