9 iun. 2020

Despre PLATEAU

Ziua 21, 2100 genuflexiuni ✅ 2100 abdomene ✅ Am făcut oricum mai multe, dar mi-e mai ușor să număr după provocarea de 100 și 100. Am mai slăbit 4kg, deși nu asta intenționez acum, dar cred că mi-a intrat corpul în etapa aia în care s-a obișnuit că nu mai primește zahăr niciodată și n-are încotro decât să scape de tot ce-a mai rămas. Am trecut prin multe faze "plateau" și am să explic ce înseamnă cum pot mai bine, în caz că apucă pe cineva disperarea că timp de o săptămână nu slăbește deloc deși face mari eforturi alimentare.

În plateau, oricât ai ține dietă strictă și ai face sport intens, nu slăbești nici un kil, ba chiar stresezi corpul și mai rău dacă faci bandă până la leșin, crezând că asta-i soluția. Dacă arzi 800 de calorii, tot atâtea kile cântărești după sală. Slăbești doar în intervalul de odihnă. Sunt oameni care, dacă dorm 8-9 ore, pierd kg fără dietă atunci când își propun să slăbească. Cu cât reușești să crești orele de somn, cu atât vei stabiliza cortizolul, adică hormonul stress-ului. Somnul activează și hormonul de creștere care stimulează regenerarea celulelor din mușchi, organe, țesuturi, influențând foarte mult rata metabolică. 

Tot în plateau, degeaba mănânci o mie de calorii pe muchie. Dacă ai educat corpul să mănânce de două ori pe zi, corect, sănătos, el va memora acest pattern și va intra într-o nouă stare de confort, iar faza asta o destabilizezi prin metoda simplă de somn și fasting. Oprește tehnologia și dormi. Oprește-te din numărat calorii și ține post negru de la 18 ore în sus. Îți alegi tu fereastra de 6 ore în care poți mânca două mese keto, fără snack-uri. Eu fac fasting 23 ore și o oră o las rezervă pentru mâncare, pentru că nu amestec niciodată sucul de verdețuri cu alte alimente. Îl beau înainte cu 30 minute de masă, pentru că verdețurile combinate cu alți nutrienți, au risc de balonare. Din nou, nu e valabil pentru toată lumea. Așa se recomandă, asta am făcut din prima zi, fără să testez altfel. Bașca, în terapia Gerson pentru bolnavii de cancer, orice suc proaspăt stors trebuie băut în max 2 ore, în caz că aveți tendința să faceți și pentru a doua zi.

Cred că după atâta fasting, corpul meu deja știe că mai are resurse ascunse și nu se mai luptă cu creierul să le păstreze. Nu-mi mai trimite semnale de foame, nu mai am pofte, iar atunci când totuși mănânc, parcă aș vrea și nu prea. Ciugulesc cât să bifez omad-ul, iar corpul începe să funcționeze după un nou tipar. În keto n-am calculat niciodată caloriile. Am avut la început o aplicație (Carb Manager) care mă ajuta să monitorizez macronutrienții. M-am focusat pe ce are corpul nevoie, nu pe obsesia slăbitului cu orice preț. În keto ar trebui să consumi aprox. 70% grăsimi, 20% proteine și 10% carbohidrați. 

Nu vă îngroziți cum am făcut eu la început, că 70% de uleiuri sunt imposibil de consumat. Au calorii foarte multe și de fapt mănânci puțin ca și cantitate (în jur de 60g). 20% de proteine variază în funcție de greutatea fiecăruia (câte kg ai înmulțit cu 1.5) iar 10% carbohidrați înseamnă max. 20g. În aplicația Carb Manager o să vedeți că se strâng carbohidrați din orice conține fibră, că e spanac sau biscuite de migdală : ))) Da, știu, e bătaie de cap, but hey, fără efort n-ai rezultate.

Mna, nu știu dacă explic bine. Încerc să fac un rezumat din toate informațiile pe care le-am strâns despre funcționarea metabolismului afurisit. Cine vrea să slabească 5kg cât sa-i stea slipul sexy, nu duce același război : ))) Unii slăbesc cu 3 mese pe zi și 2 gustărici, alții mănâncă orice până în ora 4, alții beau litri de apă crezând că apa dizolvă grăsimea, unii încep cu sport intens și renunță imediat, alții mănâncă disociat, unii cred în magia ciorbei de varză, alții aleg dieta vegană, treaba fiecăruia ce crede că i se potrivește. Eu le-am încercat, n-a funcționat nici o variantă pe termen lung, până nu m-am interesat despre funcțiile fiecărui organ și de ce are nevoie ca să-i restabilizez buna funcționare. Sper că s-a înțeles ceva și că n-am aglomerat prea multe idei deodată. Chapeau! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu