28 mai 2020

Bless this mess!

Dacă n-ai dulceață și pe pereți, înseamnă că nu ești gospodină. Dacă habar n-aveai că lingura de bambus se face mov de la afine, înseamnă că.. te-ai mai deșteptat puțin : ))) Avea bunica mea o vorbă "dacă scapi sarea, nu înseamnă că te cerți; ești doar prost". Așadar, dulcețuri nu prea am făcut în viețișoara asta. O cumpăr de-a gata mereu. Dar acum că am 95% grijă ce mănânc, zic să fac ceva fără fosfați alimentari.

M-am trezit de dimineață în a 70a zi de carantină și ce să fac, ce să mai fac? Am fugit repede la piață. Când vezi atâtea tarabe de fructe și legume colorate, mmm, vin ideile de-a valma. Am cumpărat căpșuni, zmeură și afine. Fuga-fuguța înapoi acasă. Intru pe net, răscolesc zeci de rețete până să-mi dau seama că tot gătitul din inimă iese mai bun : ))) Am văzut eu pașii, zic să fiu moldoveancă sadea de încăpățânată și să creez rețeta mea. Cât de greu poate să fie?! 


Spăl fructele, le împart jumătate întregi, jumătate le mărunțesc. Variantele cu zahăr sunt ușoare. Lași o noapte 1kg fructe în 500g zahăr, a doua zi pui zahărul și zeama la fiert, iar când s-a îngorșat siropul, adaugi fructele și mai lași 15 minute. Atât. Simplu. Jap în borcane, burtă fericită la iarnă! Dar dacă faci dulceață keto fără zahăr, ce zeamă, ce sirop? Așa că am hotărât să fieb jumătate cu erytritol și cealaltă jumătate s-o adaug la sfârșit. 

Zmeura nu vă mai chinuiți să o păstrați, că se mărunțește oricum. Căpșunile rămân întregi, la fel și afinele. Am pus la 1kg fruct - 200g erytritol. Deși are 0 calorii și gust de zahăr, e cu 30% mai puțin dulce, așa că rămâne mai mult gust curat de fruct, nu clei zaharos. Am pus un lime mic în fiecare și puțină vanilie. Așa zicea pe net, așa am făcut, voi nu faceți ca mine : ))) 


Zmeura a ieșit catran de acră, dar îmi place. Are o aromă de-ți bat vecinii la ușă. Dacă fac wafălșii mai dulci, merge perfect! Dulceața de căpșuni e mai blândă. Dulcișoară chiar și așa, cu zahăr puțin. Dar aia de afineeeee! Doamne apără, ce bună a ieșit, exact cât trebuie de dulce, aromată, fină, te unge pe suflet. Gata, asta e preferata mea și o s-o fac în fiecare an de-acu`! Cine vrea să încerce, mâna sus! : ))) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu