18 mai 2020

30 Days Challenge

Azi e ultima zi de post negru. Scriu de foame adică : ))) Glumesc. Luna asta cred c-am simțit foame d-aia cu leșin, somn, trezit, leșin etc. până-n pragul morții, cam o dată la fiecare cinci ore în drum spre frigider. Glumesc iar. Niciodată. Băi, jur! Nu mi-e foame cât e ziulica de carantină de lungă. Foamea aia poate că era înainte, când mâncam dulciuri. Creierul fiind cel mai mare consumator de energie, termina rapid glucoza și cerea încă o doză de agitație, nesomn și tantrumuri. 

Pe parcusul celor opt luni de când am început schimbarea asta alimentară, am observat că foamea e ca un paznic obraznic la poarta metabolismului, care speră să mai primească ceva pe sub mână, ba un chips, ba o ciocolată mică, ba parcă aș ronțăi ceva dar nu știu ce, ba o scotoceală prin frigider de un sendviș, că doar nu pui masa ca la pomană. Și uite așa crește insulina cu fiecare dumicat și te transformi în rânduri-rândunele adunate în ani de ronțăieli, păcălindu-te singură cu ideea că "vai, dar nici nu mănânc așa mult" și ai impresia că te îngrași cu aer. Eh, vă zice Regina Dietelor că burțile alea se pun din cauza insulinei provocată până la epuizare, până nu vrea să mai funcționeze deloc. Nu mai duce nutrienți în celule, ci transformă glucoza în depozite de șunci : ))) 

De-asta am ținut post negru 15 zile alternate cu 15 mese. Să testez eu exact ce zic ăia care au mai citit două cărți în plus ca mine. Și așa afli că ai destulă energie depozitată în grăsime, încât să reziști o zi fără mâncare. Cred că abia acum am consumat caloriile din cina aia romantică de acum șapte ani : ))) N-am avut amețeli, dureri de cap sau alte simptome din părerile altora negative, cum că-i prea drastic, vai o să mori, anemico! Ba din contră, acum m-am lămurit că postul negru e medicament. Corpul e un mecanism atât de complex, încât trebuie doar să-l urmărești. Te ghidează și se vindecă singur. 

Iar acum să punctez valorile, negru pe alb, că poate mai sunt dubii. În opt luni, cu sport intens, am piedut 10% din grăsimea corporală și am pus 10% masă musculară. Eh, și acum urmează minunea postului negru! În astea 30 de zile, am pierdut 6% din body fat și 0,5% din mușchi, pentru că am făcut sport mai light acasă. Hai că matematica e ușoară! : ))) Indicile de hidratare a crescut șocant de mult, deși beau apă la fel. Prin deducție simplă, corpul se hidratează când pierde din grăsime. Explicația mai pe larg o fi în manualele de medicină, habar n-am, eu zic ce-mi arată cântarul. Așadar am slăbit 5kg care e o pierdere perfect normală. Grăsimea interioară mă interesa de fapt. Nu aia de pe coapse e importantă, ci aia de pe organe, că la patruj` de ani, ce tinerică sexy mai sper să fiu? : ))) Acum mă gândesc la următoarea provocare. Ce să fie oare?
Va urma..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu